business analist / consultant e-commerce

  • Marketing Technology
  • Utrecht, Netherlands

business analist / consultant e-commerce

Omschrijving

business analist / consultant e-commerce

incentro bestaat uit meer dan 300 Incentronauten, verdeeld over 9 vestigingen, waarbij iedere vestiging zijn eigen specialisme heeft. Dagelijks werken we aan digitale oplossingen waar onze klanten gelukkig van worden. Geluk in de vorm van meer online omzet, het verbeteren van de online klantbeleving of het verbeteren van de online service. Onze mensen maken het verschil door hun opstelling bij de klant en hun ambitie in combinatie met specialisme. We zijn een nichespeler; We doen niet alles, maar wat we doen, doen we goed.

De vestiging Marketing Technology

Voor onze vestiging zijn wij op zoek naar een Business Consultant Analist e-commerce, die voor diverse grote en gerenommeerde klanten aan de slag wil zoals: KPN, Coop, Wolters Kluwer, PostNL en nog veel meer! Daarin tegen is onze vestiging een compacte vestiging, waarbij wij met 30 Front-End, Back-End, Scrum Master, Business Analist en management-collega’s met elkaar kunnen sparren en samenwerken. Ons doel is om hier met behulp van techniek niet alleen ons eigen geluk te vergroten, maar ook dat van de klant. Dit is een samenspel tussen strategie, concept en ontwerp, een passend platform en de juiste integraties. Nadat het fundament staat focussen wij op conversie optimalisatie.

Wat vertel je op een verjaardag?

''Ik verhoog de online omzet van onze klanten. Dit betekent dat ik help bij de verdere professionalisering van hun e-commerce activiteiten. Ontzettend gevarieerd werk! De ene keer ondersteun ik klanten bij het neerzetten van de technische en organisatorische basis, klanten die al verder zijn help ik met slimme oplossingen die ervoor zorgen dat er nog meer verkocht wordt. Ik ben de schakel tussen de klant en ons development team en zorg ervoor dat we oplossingen leveren die de ambitie van de klant waar maken!”

Wat je echt gaat doen

Als business consultant heb je een enorm uitdagende en gevarieerde rol, waarbij jij jouw focus richt op het e-commerce succes van onze opdrachtgevers. Je helpt jouw klanten, afhankelijk van het volwassenheidsniveau, met het verhogen van online omzet. Door goed te inventariseren, zorg jij ervoor dat de  klantvraag glashelder is, waardoor jij jouw klanten uitstekend kan adviseren en begeleiden bij de opzet van een nieuwe shopomgeving. Tijdens dit project ben je de spil tussen de business, IT organisatie en ons development team, waardoor het van belang is dat je zowel de taal van de business als de techniek beheerst, maar ook goed in staat bent om processen te stroomlijnen op basis van je analytische skills. Klanten die al een e-commerce omgeving hebben, help je bij optimalisatie, waarbij de focus ligt op; het verhogen van traffic en conversie door de implementatie van nieuwe functionaliteiten, of aanpassing bestaande technologie. Daarnaast ben je een creatieve ambasadeur die helpt bij de verdere ontwikkeling en positionering van onze e-commerce dienstverlening.

Dus…  

  • Je fungeert als strategisch sparringpartner bij opdrachtgevers, waarbij je continu op zoek bent verbeteringen en bent in staat om deze van idee, te vertalen naar concept, functionaliteit en zelfs user stories.
  • Je spart met de product owner, de scrum master, e-commerce manager en je technische collega’s om je ideeën om te zetten in items op de product backlog
  • Je bent dé e-commerce adviseur die onze klanten helpt bij het realiseren van hun doelstellingen.
  • Je gebruikt hierbij je kennis van platformen (wij werken met Intershop Commerce Suite, Episerver commerce en diverse CMS-en) en best practices die je eerder bij andere klanten hebt geïmplementeerd
  • Jij fungeert in projecten als business analist tussen de klant en ons development team en strooit graag met termen als conversie optimalisatie, roadmap, API’s, architectuur keuzes, functionaliteiten, use cases, concepting, integraties
  • Je tekent de plek van de e-commerce oplossing / platform moeiteloos uit in de huidige omgeving van de klant en adviseert over de diverse fasen van het project. Je kent de voordelen en nadelen van de eventuele keuzes en neemt de klant mee in de mogelijkheden van het e-commerce platform

  • Samen sta je sterk!

    Je komt terecht in de vestiging ‘Marketing Technology’; vestiging bestaande uit 30 Incentronauten, gevestigd in de Werkspoorkathedraal in Utrecht. We houden ons bezig met consultancy op het gebied van e-commerce en online. Je bent een belangrijk visitekaartje van de vestiging, zowel extern als intern, en werkt nauw samen met het management team en de andere consultants.

    Wat krijg je er allemaal voor terug?

    • Direct een vast contract voor onbepaalde tijd
    • Uitstekend salaris, € 2.500,- - € 4.500,- afhankelijk van je werkervaring
    • Een leaseauto met een mobiliteitsvergoeding (€ 755,-) waarmee je zelf een leaseauto kan uitzoeken, met het OV mag ook, dan krijg je de vergoeding als extra bruto salaris uitgekeerd
    • Een tankpas
    • Een Laptop budget van € 1.700,- ex btw waarmee je zelf jouw laptop mag kiezen
    • Een NS Businesscard
    • Jaarlijkse winstdeling
    • Een maandelijkse onkostenvergoeding van € 72,- euro netto
    • Bijdrage pensioenregeling 
    • 27 vakantiedagen per jaar
    • Doorgroeimogelijkheden richting een specialisatie- of management functie binnen de huidige of een van de andere vestigingen
    • Ongelimiteerd opleidingsbudget omdat we het stimuleren wanneer jij je blijft ontwikkelen
    • Een ontwikkeltraject gedurende je gehele carrière bij Incentro: master your own destiny!
    • Een club met enorm veel vakspecialisten waar je continu van kan leren en vice versa
    • Veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid met de mogelijkheid om thuis te werken
    • Enorm veel ruimte voor creativiteit en eigen inbreng
    • De mogelijkheid om aandelen van Incentro te kopen en dus mede-eigenaar te worden
    • Opdrachten bij de meest uitdagende en gerenommeerde opdrachtgevers van Nederland, waarbij jij je eigen voorkeur mag aangeven
    • Werken in een inspirerende omgeving, met een cultuur gevormd door specialisme, ambitie en geluk.
    • Niet voor niets is Incentro wederom uitgeroepen tot ‘THE GRATE PLACE TO WORK 2017’
    • Een hippe en centraal gelegen vestiging in de Werkspoorkathedraal van Utrecht waar je met je collega’s kan sparren, darten, brainstormen. tafeltennis en/of Fifa ’18 kan spelen
    • Legendarische jaarlijkse teambuilding borrels, sportuitjes en wintersport waar nog jaren over gesproken wordt

    Vereisten

    Heb jij:

    • Een afgeronde HBO-WO opleiding (Informatica of vergelijkbaar)
    • Relevante werkervaring als Business Analist  
    • De ambitie om je (verder) te ontwikkelen als Business Analist e-commerce
    • Een passie voor online
    • Humor, slechte mag ook  

    Ben jij:

    • Analytisch en doortastend
    • Technisch onderlegd  
    • Communicatief Enthousiast en nieuwsgierig
    • Ondernemend 
    • Een Teamplayer, maar kan je ook goed zelfstandig fungeren
    • Flexibel 

    En kan jij . . .  

    • Als strategisch sparringpartner fungeren
    • Duidelijk communiceren met zowel de opdrachtgever(s) als technische collega’s
    • Werken in een Agile Scrum Team
    • Nederlands en Engels  

    SOLLICITEER:

    Is deze functie jou op het lijf geschreven? Wil jij aan de slag bij een organisatie waar geluk van medewerkers staat als vertrekpunt? Werken in een inspirerende omgeving, met een cultuur gevormd door specialisme en ambitie? Doe wat jou gelukkig maakt en solliciteer meteen via de button hieronder. Je kunt hier je gegevens achterlaten, waarna wij binnen twee dagen contact met je opnemen!

    Zit je wellicht nog met een aantal vragen? Aarzel niet om contact op te nemen! Bel of stuur een e-mail of appje naar onze collega's malou.snel@incentro.nl - 06 – 46 15 68 33 of Martijn.dams@incentro.nl – 06 – 53 61 39 16   
    Wij horen graag van je!


    Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.